Respectus Huurdersvereniging

Belangenbehartiging voor de huurders van wooninvest

Populair Jaarverslag 2022

8-05-2023

Het populair jaarverslag van Respectus is verschenen! Lees over de verschillende thema’s waar Respectus zich mee heeft beziggehouden in 2022. Energie hield de gemoederen bezig en ook betere communicatie tussen het bestuur van WoonInvest en Respectus.

Betaalbare woningen

Respectus zette zich ook in het verslagjaar in voor betaalbare woningen. Met creatieve ideeën voor woningen, zoals kangoeroewoningen, gematigde huurverhogingen, tips om kosten te besparen en nieuwbouw te stimuleren. Zo kwamen er nieuwe sociale woningen aan de Rijnlandlaan in Voorburg (foto). Het komt allemaal voorbij in het jaarverslag.

Financiën en bestuur

In 2022 bestond het bestuur uit vertrouwde gezichten en nam Carina Mens het stokje over van Paul Derks als voorzitter. Hij voerde jarenlang met veel enthousiasme en kennis het Respectus-bestuur aan. Carina: ‘Met veel energie nam ik in 2022 het voorzittersstokje over van Paul van Derks. Na al vijf jaar bestuurslid te zijn van Respectus ging de wereld van wonen daarmee nog verder voor mij open: een complexe, maar interessante wereld, waarin veel gebeurt. En waarin de inbreng van sociale huurders des te belangrijker is.’

Lees dit alles en meer in het populair jaarverslag 2022 van Respectus.